سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اینستاگرام پالیزافزار
توییتر پالیزافزار
گوگل پلاس پالیزافزار
فیس بوک پالیزافزار
وردپرس پالیزافزار
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 4 5 >

100/2/19
2:49 ع

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره تیتان، اولین دستگاه حضور و غیاب چهره ایرانی، با قابلیت شناسایی 500,000 کاربر، 10 میلیون تردد، 20,000 عکس تردد، 50,000 چهره و 200,000 تمپلیت اثر انگشت می باشد. مشخصات فنی این دستگاه تشخیص چهره شامل سیستم عامل اندروید، پردازنده 1.5 گیگاهرتز، صفحه نمایش 5 اینچ رنگی تمام لمسی و مجهز به دو عدد دوربین با قدرت تشخیص تا فاصله 1.5 متر می باشد. دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره TITAN جهت برقراری ارتباط با نرم افزار حضور و غیاب از درگاه های ارتباطی LAN, RS232, RS485, USB, Wiegand و WiFi بهره می برد. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره تیتان قادر به کار در دمای 60 ~ 20- و با حداکثر رطوبت نسبی 80 درصد می باشد. سنسور اثر انگشت دستگاه تشخیص چهره تیتان از نوع ضدتقلب و ضدخش با کیفیت 500DPI می باشد و دستگاه مجهز به کارتخوان کارت های بدون تماس 125 کیلوهرتز یا کارت مایفر با فرکانس 13.56 می باشد.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره


99/10/7
9:34 ص

فناوری تشخیص چهره

با افزایش سرمایه گذاری در فناوری های تشخیص چهره و پیشرفت فناوری ها، شاهد استفاده گسترده از سیستم تشخیص چهره هستیم. یکی از این موارد بیماری همه گیر COVID19 در سراسر جهان است که فناوری تشخیص چهره بیومتریک به عنوان یک عامل مهم در شناسایی افراد است. با گسترش COVID-19 ، فناوری تشخیص چهره نیز به طور فزاینده ای در استفاده دیجیتالی از مراقبت های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با استفاده از ترکیب آن با انواع دیگر بیومتریک و برنامه های کاربردی از شناسایی افراد دارای پوشش محافظ گرفته تا برنامه هایی از جمله تشخیص تب، به هنگام کنترل تردد افراد همراه با دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی بازار رو به رشد تشخیص چهره، برای صنعت فناوری یک برکت مالی، خالص و ساده محسوب می گردد. در فناوری تشخیص چهره اغلب تمرکز بر روی هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی (عمدتا یادگیری عمیق Deep Learning) و فناوری های بینایی ماشینی Machine Vision است که امکان تطبیق تصاویر دوربین ها با تصاویر موجود در پایگاه داده ها و سیستم های پیچیده تشخیص چهره را فراهم می کند که با فناوری های بسیار بیشتری در حال بهبود هستند.

تاثیر بیماری همه گیر کرونا بر بازار فناوری تشخیص چهره

طبق گزارش تحقیقات ABI، ارزش پیشنهادی توسعه دهندگان الگوریتم اکنون شامل فناوری های تشخیص چهره و تشخیص عنبیه است که امکان شناسایی، احراز هویت و نظارت را بر روی افرادی که صورت خود را به طور جزئی یا کامل با ماسک صورت یا سرپوش محافظ پوشانده اند. Dimitrios Pavlakis تحلیلگر تحقیقات ABI اظهار دارد که دستگاه های تشخیص چهره که امکان تشخیص دما و تب را دارند و در حال حاضر مورد استفاده بسیاری از کشورها هستند، در کنترل دسترسی مرزها توانسته اند نقش بسیار مهم و با ثباتی را ایفا نمایند.

برنامه های پزشکی از راه دور Telemedicine از طریق شناسایی بیومتریک نیز در جهت مراقبت های بهداشتی از راه دور در حال تسریع در فرآیند خود می باشند. در حال حاضر شرکت های بیومتریک شناسایی چهره هوش مصنوعی در حال پیشی گرفتن از سایر روش های بیومتریک تماسی نظیر اثر انگشت می باشد و در این حوزه شرکت های چینی که بیشترین سرمایه گذاری را بر روی تکنولوژی بدون تماس بیومتریک انجام داده اند، به عنوان کشور پیشگام در حال توسعه در تشخیص چهره بیومتریک شناخته شده اند.

 

بازار سیستم ها و نرم افزار تشخیص چهره

بر اساس گزارشی یکی از مهم ترین عوامل رونق بازار تشخیص چهره، افزایش نیاز به نظارت افراد و کنترل تردد می باشد. ارزش بازار فناوری تشخیص چهره تا سال 2024 به 7 میلیارد دلار خواهد رسید و این بدان معنی است که رشد سالانه آن حدود 16 درصد می باشد. برای پی بردن به اهمیت این موضوع خوب است بدانید که بر اساس برآورد های انجام شده هزینه جهانیاینترنت اشیاا تا سال 2022 انتظار می رود که از مبلغ یک تریلیون دلار بگذرد. همان طور که گفته شد این بازار به ظاهر کوچک اما بسیار بحث انگیز می باشد و این آمار تنها مربوط به بخش نرم افزار ها و خدمات مربوط به فناوری تشخیص چهره بود که مورد حسابرسی قرار گرفت و آنچه بدیهی است این است که ارزش این بازار فراتر از این خدمات می باشد و بازار گسترده تری برای زیرساخت های تشخیص چهره وجود دارد.

شناسایی افراد با سیستم تشخیص چهره بیومتریک

شناسایی افراد با سیستم تشخیص چهره بیومتریک

 

کشورهای علاقمند به هوش مصنوعی و نرم افزار تشخیص چهره

در حال حاضر ابزارهای فناوری تشخیص چهره سه بعدی بسیار بهتر از تشخیص چهره دو بعدی عمل نموده و شامل ابزارهای موثرتری در تجزیه و تحلیل تصاویر چهره هستند. فناوری تشخیص چهره سه بعدی عمدتا در نظارت مرزی، تایید اسناد و مدیریت هویت و شناسایی افراد بسیار پرکاربرد هستند. شرکت های مهم که به طور ویژه در این فناوری موثرند عبارتند از: NEC (ژاپن), Gemalto (هلند- که اکنون بخشی از شرکت Thales می باشد), Ayonix Face Technologies (ژاپن), Cognitec Systems GmbH (آلمان), NVISO SA (سوئیس), Techno Brain (کنیا), Neurotechnology (لیتوانی), Innovatrics (اسلواکی), id3 Technologies (فرانسه), IDEMIA (فرانسه), and MEGVII (چین).

کشورهای منطقه آسیایی بیشترین رشد را در جهت استفاده از سیستم تشخیص چهره به علت سرمایه گذاری دولت در زیرساخت های امنیتی و نظارتی به خود اختصاص داده اند. چین، ژاپن، سنگاپور و به طور فزاینده ای هند، از جمله این شرکت ها هستند. با پاندمیک COVID-19 شاهد استفاده فراوان از این تکنولوژی در عرصه های مختلف بوده ایم. در مناطق دیگر نظیر ایالات متحده، کانادا و انگلیس سرمایه گذاری های کلان در حوزه سامانه تشخیص چهره در حال رشد و توسعه می باشد.


99/9/9
2:58 ع

کیفیت و قیمت دستگاه حضور و غیاب مهم ترین فاکتورهایی هستند که در هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب بسیار حائز اهمیت می باشند. چه بسیار دستگاه هایی وجود دارند که با قیمتی ارزان فروخته شده اما به علت عدم کیفیت کافی و یا در نظر نگرفتن سایر شرایط به هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب، سازمان متضرر شده و هزینه مجددی برای خرید دستگاه حضور و غیاب پرداخته اند. اکنون قصد داریم مهم ترین شاخص هایی که در تعیین قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، اثر انگشتی و کارتی تاثیر بسزایی دارند را بررسی نماییم تا شما عزیزان با آگاهی کامل اقدام به خرید دستگاه حضور و غیاب نمایید.

تاثیر تکنولوژی بر قیمت دستگاه حضور و غیاب:

قیمت دستگاه حضور و غیاب به فاکتورهای زیادی از جمله تکنولوژی به کار رفته در دستگاه حضور و غیاب نظیر تکنولوژی تشخیص کف دست (Palm Hand)، تشخیص عنبیه (Iris)، تشخیص چهره (Face Recognition)، اثر انگشت (Fingerprint) و کارتخوان (Card Reader) بستگی دارد. همزمان با پیشرفت تکنولوژی، الگوریتم های شناسایی نیز در دستگاه حضور و غیاب بروزرسانی می گردند. اکثر دستگاه های حضور و غیاب پالیزافزار شامل دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره ، حضور و غیاب اثر انگشتی و حضور و غیاب کارتی می باشد که به ترتیب ذکر شده شامل بالاترین قیمت و به تدریج ارزان ترین دستگاه حضور و غیاب می باشد. به عنوان مثال قیمت دستگاه حضور و غیاب انگشتی از قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره ارزان تر می باشد.

تاثیر برند بر قیمت دستگاه حضور و غیاب:

دستگاه های حضور و غیاب پالیزافزار شامل دستگاه های تولید داخلی و دستگاه های خارجی با نمایندگی رسمی فروش در ایران می باشد. بدیهی است که قیمت دستگاه حضور و غیاب تولید داخل ارزان تر و به صرفه تر از نمونه های مشابه خارجی می باشد. دستگاه های حضور و غیاب داخلی که همواره تیم تحقیق و توسعه (R&D) پالیزافزار با تلاش بی وقفه توانسته است آخرین الگوریتم های شناسایی بیومتریک را بر روی دستگاهها پیاده سازی و ارتقا دهند عبارتند از: دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و کارتی تیارا (Tiara)، دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و کارتی تایمکس پلاس (Timax Plus)، دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و کارتی تایمکس (Timax). سایر برند دستگاه های حضور و غیاب پالیزافزار وارد شده از شرکت Virdi کره جنوبی و تعداد کمی از شرکت ZKTeco چین می باشد.

جهت ادامه مطالعه این مطلب به این لینک مراجعه نمایید:

قیمت دستگاه حضور و غیاب

 


99/4/31
1:5 ع

انواع دستگاه حضور و غیاب

از دستگاه های حضور و غیاب جهت ردیابی تردد ورود و خروج پرسنل در محل کار استفاده می شود. دستگاه های حضور و غیاب کارفرمایان را قادر می سازد تا زمان دیر رسیدن، خروج زودهنگام، مرخصی های ساعتی در طول روز و غیبت ها را به طور مستقیم نظارت کنند. سیستم های حضور و غیاب به دو دسته کلی دستی و خودکار تقسیم می شوند.

سیستم های دستی مبتنی بر کاغذ بودند که زمان های ورود و خروج پرسنل بر روی کاغذ چاپ می شد. استفاده از این نوع سیستم ها بسیار کار طاقت فرسایی در محاسبه حقوق و دستمزد بود و گاهی محاسبه حقوق و دستمزد تا چند روز به طول می انجامید از سوی دیگر پرداخت دیرهنگام حقوق پرسنل موجب نارضایتی آنان می گردید.

با ظهور کامپیوترها دستگاه های حضور و غیاب کارتی به بازار عرضه شدند که جهش بزرگی در سیستم های حضور و غیاب به وجود آمد و به دنبال آن با رشد روزافزون تکنولوژی دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی و تشخیص چهره پدید آمدند.

جهت ادامه مطالعه این مقاله  و مشاهده ویدئوی کوتاه سیر تکامل دستگاه های حضور و غیابمی توانید به این لینک مراجعه نمایید:

 

انواع دستگاه حضور و غیاب

انواع دستگاه حضور و غیاب


99/3/19
2:20 ع

دستگاه حضور و غیاب پالیزافزار

کلکسیونی بی نظیر از بهترین و جدیدترین دستگاههای حضور و غیاب و کنترل تردد تشخیص چهره و اثر انگشت پالیزافزار در سال 99 :

دستگاه حضور و غیاب

#دستگاه_حضور_و_غیاب

#ساعت_حضور_و_غیاب

#دستگاه_کنترل_تردد

#حضور_و_غیاب

#کنترل_تردد


  

97/9/20
10:40 ص

اگر شما یک سیستم کنترل دسترسی برای کسب و کار خود نصب می کنید، ممکن است بخواهید مشخص نمایید که کدام کارمندان می توانند به کدام بخش های مختلف ساختمان دسترسی پیدا کنند. در مورد محل های ورود و خروج، ویژگی های فیزیکی ساختمان، هر گونه آسیب پذیری بالقوه، ساعت های کاری و تعداد افرادی که هر روز وارد ساختمان می شوند، همه این موارد را به خوبی در نظر بگیرید. مهم است بدانیم که بهترین سیستم امنیتی برای یک ساختمان همیشه سیستم پیشرفته نیست. ارزیابی دقیق از نیازها و اهداف امنیتی به مدیریت کسب و کار کمک می کند تا سیستمی انتخاب شود که به بهترین شکل امنیت موردنظر را برقرار نماید.

همه دستگاه های کنترل تردد با مشخصات یکسانی تولید نمی شود هر کدام از آنها شاخص های متفاوتی از امنیت و اطمینان را دارند همچنین نیازمندی های شما بسته به مکان فعلی ساختمان کسب و کارتان ممکن است متفاوت باشد. در ادامه آنچه را که نیاز است شما برای انتخاب مناسب دستگاه کنترل تردد بدانید به بیان آنها خواهیم پرداخت.

ادامه این مقاله سودمند در لینک زیر:

www.palizafzar.com/fa

انتخاب دستگاه کنترل تردد


97/6/11
3:33 ع

کنترل تردد در مکان های امنیتی و حفاظتی نقش بسیار مهمی در رفت و آمد افراد ایفا می کند استفاده از دستگاه های کنترل تردد پالیزافزار می تواند بهترین انتخاب و راهکار برای مدیران سازمانها باشد تا بتوانند به سهولت مسیر تردد را حتی بدون حضور در محل به طور آنلاین نظارت کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه نصب و راه اندازی دستگاه کنترل تردد با استفاده از قفل مگنتی ، دستگاه کنترل تردد Virdi AC2100 Plus ، کلید خروجی و دستگاه کنترل تردد Virdi SR-100 FP بپردازیم. طرحی که میخواهیم در سازمان جهت کنترل درب پیاده سازی نماییم به شکل زیر می باشد (شکل 1).

چنانچه بخواهید تردد پرسنل را از دو هر دو طرف درب کنترل نمایید نیاز به دو عدد دستگاه کنترل تردد خواهید داشت. (به عنوان مثال دستگاه کنترل تردد Virdi AC2100 Plus و Virdi SR-100 FP / شکل 1-1). حال اگر بخواهید رفت و آمد پرسنل را تنها از یک طرف درب الکترونیکی کنترل نمایید، شما نیازمند یک عدد دستگاه کنترل تردد و کلید خروجی می باشید (شکل 2-1).

نحوه نصب و راه اندازی دستگاه کنترل تردد

شکل 1- نحوه نصب و راه اندازی دستگاه کنترل تردد

معرفی و بررسی قفل مگنت (Magnetic Lock) :

قفل های مگنت پالیزافزار شامل دو رشته سیم خروجی به رنگ مشکی و قرمز می باشند سیم قرمز رنگ نیازمند ولتاژ 12+ ولت و سیم مشکی جهت اتصال 0 یا همان GND(Ground) به کار برده می شود.

قفل مگنت درب (Magnetic Lock)

شکل 2- قفل مگنت درب (Magnetic Lock)

جهت نصب و راه اندازی دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی و قفل مگنت بهتر است که برای هر کدام از آداپتور جداگانه استفاده نماییم تا در صورت خرابی آداپتور اختلالی در کارکرد سیستم کنترل قفل الکترونیکی پیش نیاید زیرا ممکن است آداپتور دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی خراب شود، اما چون برای قفل مگنت از آداپتوری جداگانه استفاده کردیم درب الکترونیکی همچنان بدون وقفه به کار خود ادامه می دهد و باز کردن درب از طرف دیگر آن که شامل کلید الکترونیکی یا دستگاه کنترل تردد می باشد میسر خواهد بود.

چرا باید از آداپتورهای جداگانه استفاده نماییم؟

  • فرض کنید شما برای هر قفل مگنت و دستگاه کنترل تردد Virdi AC2100 Plus از یک آداپتور و سیم های مربوطه تعبیه شده در پشت دستگاه کنترل تردد استفاده نمایید در این صورت احتمال این خطر وجود دارد که قفل الکترونیکی مگنت همیشه خروجی 12 ولتی به دستگاه کنترل تردد منتقل نماید و احتمال سوختن دستگاه می باشد به همین علت ما از آداپتور جداگانه ای استفاده می نماییم.
  • * توجه : از آنجایی که درب الکترونیکی همیشه ولتاژ 12 ولت روی آن است و با انگشت زدن رله مربوطه ارتباط را به مدت چند ثانیه کوتاه قطع می کند تا درب باز شود ، همواره به خاطر داشته باشید که با قطع شدن برق اصلی سازمان همواره درب باز خواهد ماند لذا توصیه می گردد جهت حفظ و کنترل امنیت از UPS استفاده نمایید تا در صورت قطعی احتمالی برق ، قفل درب الکترونیکی با تغذیه از UPS به کار خود ادامه دهد.

جهت ادامه مطالعه این مقاله سودمند می توانید به این لینک مراجعه نمایید: نحوه نصب و راه اندازی دستگاه کنترل تردد


97/4/6
11:49 ص

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

  • دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره جدیدترین راه حل های امنیتی مبتنی بر فناوری هستند که با شناخت ویژگی های صورت ، امنیت در محل کار را فراهم می آورند. دستگاههای حضور و غیاب تشخیص چهره ویژگی های چهره را ضبط کرده و الگوهای ضبط شده را در پایگاه داده و یا حافظه دستگاه ذخیره می کنند.
  • هنگامی که کارمند جلوی دستگاه حضور و غیاب قرار می گیرد، دستگاه چهره فرد را دریافت کرده و یک تحلیل دو بعدی یا سه بعدی از نقاط صورت انجام می دهد که برای هر کارمند منحصر به فرد است. سپس تطبیقی بین الگوی دریافت شده با الگوهای از پیش تعریف شده صورت می گیرد. هنگامی که احراز هویت موفقیت آمیز باشد دستگاه هویت کارمند را تایید می کند و ساعت ورود یا خروج کارمند ثبت می گردد در غیر این صورت عمل شناسایی فرد موفقیت آمیز نبوده است.

Your browser does not support the video tag.

جهت مشاهده دستگاه های حضور و غیاب و کنترل دسترسی هوشمند می توانید به این لینک مراجعه نمایید:

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره


  

96/12/12
3:0 ع

  • امروزه شناسایی و ثبت ورود و خروج پرسنل در محل کار با استفاده از ساعت های حضور و غیاب بیولوژیکی (نظیر اثر انگشت ، تشخیص چهره ، اسکن عنبیه چشم ، الگوهای کف دست) و همچنین دستگاه های حضور و غیاب کارتی بدون تماس صورت می پذیرد. اما درمیان این همه تنوع از دستگاههای حضور و غیاب چه دستگاهی برای سازمان شما مناسب است؟ در ادامه به بررسی شاخص های مهم در انتخاب یک دستگاه حضور و غیاب مناسب پرداخته ایم تا شما بتوانید با آگاهی نیاز سازمان خود به ساعت حضور و غیاب را مرتفع نمایید.
  • شاخص های مهم در انتخاب دستگاه حضور و غیاب مناسب عبارتند از :

نوع دستگاه حضور و غیاب :

شما در ابتدا باید بدانید که چه میزان امنیت و حضور کارکنان برای شما در محل کار حائز اهمیت می باشد دستگاههای حضور و غیاب به دو دسته کلی دستگاه های بدون تماس که شامل کارتخوان می باشند و دستگاههای بیولوژیکی که شامل شناسایی اثر انگشت، تشخیص چهره و اسکن عنبیه می باشد، تقسیم بندی می شود.

در نظر گرفتن مکان و محیط کار :

اگر سازمان شما از چندین قسمت مختلف تشکیل شده باشد شما می توانید جهت سهولت در ساعت زنی از چندین دستگاه حضور و غیاب استفاده نمایید و یا یک ساعت حضور و غیاب خریداری نمایید و آن را در محلی نصب کنید که دسترسی همه به آن آسان باشد. محیط کار نیز در انتخاب دستگاه حضور و غیاب تاثیر به سزایی دارد از آنجایی که سنسور ساعت های حضور و غیاب پالیزافزار دارای استاندارد IP65 بوده و ضد گرد و غبار و آب می باشند نصب ساعت حضور و غیاب در محل هایی بیرون از ساختمان که دارای گرد و غبار بوده و یا امکان بارندگی وجود دارد، منعی برای کارکرد صحیح دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی وجود ندارد اما در محیط هایی نظیر کارگاههای چوب یا بیمارستان ها و مشاغلی که با اجزای فیزیکی انسان نظیر دست ها سروکار دارند و یا احتمال انتقال بیماری بر اثر آلودگی تماس اثر انگشت از طریق لمس سنسور دستگاه حضور و غیاب وجود دارد پیشنهاد ما به شما استفاده از دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره پالیزافزار می باشد.

انتخاب ساعت حضور و غیاب بر اساس تعداد پرسنل :

انتخاب دستگاه بر اساس تعداد پرسنل از مهم ترین مواردی است که در هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب باید لحاظ گردد اگر محیط کار شما با تعداد پرسنل بالای 500 نفر می باشد در اینجا انتخاب دستگاهی با مشخصات فنی و سرعت پردازنده بالا حائز اهمیت می باشد و شما باید از دستگاه های حضور و غیاب پیشرفته ای استفاده نمایید اما اگر تعداد پرسنل شما کمتر از 50 نفر باشد می توانید دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی و کارتی ساده استفاده نمایید.

 

شما می توانید ادامه این مقاله را در این لینک دنبال نمایید:

شاخص های مهم در انتخاب ساعت حضور و غیاب مناسب


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ